paleo_költözködés

Paleo étkezés megoldása szervezést igényel,
és én a hétvégén költözködtem:)

Egyszerűen fogalmam nem volt, hol, mikor és mivel oldom meg a cseppet sem átlagos gourmand szükségleteimet.

Nehezítő tényező: közel 40 fok.

Előre elkészítés és szállítás kizárt.  Rendelni? Folyamatos mozgásban nincs fix helyszín. Bemenni valahová? Szállító teherautó kíséretében ez sem lehetséges. Maradtak a hőálló, táskában vihető, bárhol elfogyasztható, konyhai infrastruktúrát nem igénylő igazán mobil ötletek és lehetőségek.

Na jó, azért egy csöpp előkészület volt: hajnalban két liter hidegen áztatott csipkebogyó tea készült, körülbelül 2 órás áztatással, de a hidegen készülő csipkebogyó tea titka a minél több az ázás annál jobb megközelítésben rejlik. Melegben ideális hűsítő a (körülményekhez képest „hideg”) csipketea. És volt még előző nap kifőzött tojás, illetve egy vékonyra szeletelt kókuszdió műanyag dobozban.

A dobozolás utolsó lépései előtt a tea mellé mozgalmas napok állandó mentsvára érkezett: a főtt tojás kiegészítve koktélparadicsommal és szeletelt nyers kókuszdióval. (A kókuszdió feltörésének módjáról egy korábbi bejegyzésben írtam részletesen.) A behűtött vékony kókuszdió szeletek koktélparadicsommal fantasztikus harmóniában vannak.

paleo_kókusz nyitása

Ezzel a tojás, paradicsom, kókusz kombinációval egész sokáig sikerült venni az akadályt. De azután – még mindig hurcolkodás közben – gyors megoldás szükségeltetett.

A meleget jól tűrő, a táskámban megbúvó olajos mag és aszalt gyümölcs kettős tökéletes szolgálatot tett az éhenhalás ellen. Pekándió és aszalt szilva. A szilva persze kénmentes, tartósítás mentes. Legjobb, ha van házi. Nekem sajnos az most nem volt. Vásároltam korábban garantáltan vegyszermentes natúr, magozott, bio verziót. Szerencsére a puhább szemek kerültek a zacskóba, így előzetes áztatás nélkül is könnyedén fogyasztható volt.

Nyertem újabb néhány órát energiával telve a pakoláshoz egészen addig, ameddig este már szabályosan tábort verhettem az új helyen.

paleo_költözés

Ilyenkor, amikor intenzív fizikai megpróbáltatás és a változásokkal együtt járó természetes stressz is jelen van különösen fontos még nagyobb gondot fordítani az étrend kiegészítésre.  A magas dózisú C-vitamin és a magnézium szerepe kiemelkedő.

Gyors és viszonylag kevés – de még ilyen helyzetben is – egészséges  munícióval, és sikerrel zárult a folyamat. Sokan gondolhatják: változó helyzetekben törekedjünk az egyszerűségre, semmi faxni: együnk, ami az utunkba akad (szendvics, hamburger, pizza szelet, vagy ami épp elérhető). Inkább cél maga a változás kezelése, oda fókuszáljuk a figyelmet és az energiát.

Ugyanakkor pontosan az ilyen helyzetek azok, amelyek a legnagyobb állóképességet és kiegyensúlyozottságot igénylik. Ezekhez pedig jelentősen hozzájárul a személyesen kialakított egészséges táplálkozás és életrendszer. Ha az épp ilyen pillanatokban – az elérés nehézsége okán – sérülnek, akkor könnyen lehet, hogy a folyamat végig viteléhez szükséges erőn esik csorba.

Sokkal célszerűbb kitartani a működő rendszerünk mellett (legalábbis tartalmi értelemben), még akkor is, ha ez elsőre a nehezebb útnak tűnik.

banner-paleo