Aminosav

Ezért érdemes odafigyelni a megfelelő aminosav pótlásra!

Az aminosavak az élethez alapvető fontosságú szerves vegyületek. Ezek alkotják a fehérjéket, melyek elengedhetetlenek az egészséges, jól működő szervezethez. A testünk minden sejtjének szüksége van rájuk.

A testnek 20 különböző aminosavra van szüksége a növekedéshez és a megfelelő működéshez. Bár mind a 20 fontos az egészség szempontjából, csak kilenc aminosavat sorolnak az esszenciálisok közé. Ezek a hisztidin, izoleucin, leucin, lizin, metionin, fenilalanin, treonin, triptofán és valin.

Ezek számos ételben megtalálhatók (tojás, baromfi, halak, bab, dió, szója), ám a koncentrált adagok kiegészítő formájában történő fogyasztása számos egészségügyi előnyhöz kapcsolódik.

Javíthatják a hangulatot és az alvás minőségét

A triptofánra a szerotonin (ingerületátvivő anyag) termeléséhez van szükség. A szerotonin a hangulat, az alvás és a viselkedés alapvető szabályozója. Míg az alacsony szerotoninszint a depressziós hangulathoz és az alvászavarokhoz kapcsolódik, a triptofánnal történő kiegészítés csökkentheti a depresszió tüneteit, fokozhatja a hangulatot és javíthatja az alvást.

Egy 19 napos, 60 idősebb nő bevonásával végzett vizsgálat megállapította, hogy napi 1 gramm triptofán képes növelni az energiát és javítja a hangulatot.

Az aminosavak növelhetik az edzés hatékonyságát

A három esszenciális aminosavat  (leucin izoleucin és valin) széles körben használnak a fáradtság enyhítésére, az atlétikai teljesítmény javítására és az izmok edzés utáni helyreállítására.

Napi 4 gramm leucin 12 hétig történő fogyasztása növelte az erőteljesítményt edzetlen férfiaknál, ami azt mutatta, hogy az esszenciális aminosavak azok számára is hasznosak lehetnek, akik nem sportolnak.

Megelőzheti az izomvesztést

Az izomvesztés a hosszan tartó betegségek gyakori velejárója, különösen idősebb felnőtteknél. Az esszenciális aminosavak megakadályozzák az izmok lebomlását és megőrzik a normál testtömeget.

Egy 10 napos vizsgálat 22 idősebb fekvőbetegnél kimutatta, hogy azoknál, akik 15 gramm kevert esszenciális aminosavat kaptak, fennmaradt az izomfehérje szintézis, míg a folyamat során a placebo csoportban ez a szintézis 30% -al csökkent.

Az aminosavak elősegíthetik a fogyást

Néhány esszenciális aminosav hatékonyan segíti a zsírvesztést. Egy edzett férfiakkal végzett vizsgálat során kiderült, hogy a napi 14 gramm elágazó láncú aminosavakkal (leucin izoleucin és valin) történő kiegészítés jelentősen csökkentette a testzsírszázalékot a tejsavófehérjéhez vagy egy sportitalhoz képest.

Szerezz be magadnak egy jó minőségű aminosav kiegészítést!